• تهران ، میدان توحید ، خیابان امیرلو ، خیابان طوسی، پلاک 123، طبقه 3
  • 021-66913165-6
انجمن تامین‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی

پنجاه درصد نیاز کشور به گوشت قرمز تا دو سال آینده برطرف می‌شود؟!

پنجاه درصد نیاز کشور به گوشت قرمز تا دو سال آینده برطرف می‌شود؟!

پنجاه درصد نیاز کشور به گوشت قرمز تا دو سال آینده برطرف می‌شود؟!

به نقل از پایگاه اطلاعات رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جناب آقای صدرالله دولت سرپرست پشتیبانی امور دام کشور در دیدار از استان سیستان و بلوجستان اعلام کرد که پنجاه درصد نیاز کشور به گوشت قرمز تا دو سال آینده برطرف خواهد شد. سرپرست پشتیبانی امور دام کشور در بازدید از واحدهای پرورش دام زاهدان اعلام نمود که استان سیستان و بلوچستان از امتیاز وجود تعداد زیادی واحدهای پرورش دام و طیور، کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی برخوردار است که می‌تواند نیاز بخش قابل توجهی از کشور به گوشت قرمز را تامین نماید.

ایشان همچنین تاکید کردند که با توجه به ضرورت توسعه واحدهای دامپروری سبک و سنگین و واردات دام در سیستان و بلوچستان، در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد تا کسری گوشت قرمز کشور از این استان تامین شود.

گوشت قرمز

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: همچنین به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه تامین نهاده‌های دامی از طریق واردات در برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه‌ریزی انجام شده و با همکاری مسوولان استانی و مردم حدود 40 تا 50 هزار تن گوشت قرمز تا پایان سال جاری در سیستان و بلوچستان تامین شود.

وی بهره‌گیری از نژاد دام بومی را گامی مهم و موثر در رشد تولید و توسعه اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: گسترش پرورش دام بومی در سیستان و بلوچستان به دلیل سازگاری مناسب با شرایط آب و هوایی و تغذیه از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و امروز شاهد بهره‌برداری از یک واحد صنعتی 500 راس از نژاد بلوچی هستیم.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.